3+1 tipp home office munkavégzéshez

3+1 tipp home office munkavégzéshez

Az otthoni munkavégzés elterjedt az elmúlt időszakban és egyes nyíregyházi cégek szintén alkalmazhatják majd hosszú távon ezt a formát. Nézzük, hogyan dolgozhatunk hatékonyan home office során.

Rendszer felállítása

A produktív munkavégzéshez fontos, hogy alkossunk egyfajta rendszert és próbáljuk meg nagyjából mindig ugyanabban az időben elkezdeni a munkát. Lehetséges, hogy munkáltatónk kéri a bejelentkezést és folyamatos visszajelzést, azonban a rugalmas munkavégzés sem elképzelhetetlen már. Amennyiben pedig teljesen magunkra vagyunk utalva, nekünk kell szabályozni, mikor, mit és hogyan csinálunk.

Jó megoldás lehet továbbá, ha “eljátsszuk” a munkába menést. Keljünk fel időben, zuhanyozzunk le, reggelizzünk, igyunk egy kávét, öltözzünk fel rendesen vagy menjünk el akár sétálni egyet Nyíregyházán és térjünk vissza - így szinte olyan érzésünk lehet, mintha bementünk volna dolgozni.

A munkaidőt illetően szintén célszerű felállítani egyfajta rendszert, például határozzuk meg előre, melyik napon mennyit szeretnénk tényleges munkával tölteni. Inkább dolgozzunk nettó 4 órát, mint bruttó 10-et, közösségi oldalak lapozgatásával és egyéb mellékcselekvésekkel.

 

Megfelelő infrastruktúra és környezet biztosítása

Legyen ergonómikus a környezetünk és minél kényelmesebb a hosszú ülő munkához. A hatékonyság érdekében tegyünk rendet magunk körül és ne hagyjunk zavaró tényezőket a közelben. Idetartozik például az okostelefon is: kapcsoljuk ki a wifit és ne nézzünk rá öt percenként.

Az egyik legfontosabb természetesen a laptop vagy asztali számítógép, melyről a munkát végezzük. Ez lehet céges vagy magán, mindenesetre ugyanúgy célszerű elvégezni rajta egy tisztítást: rakjuk fel a szükséges szoftvereket és programokat, töröljük, ami nem kell és legyen rend a munkával kapcsolatos dolgokban. Használjuk például a felhőt is, hogy minél nagyobb “biztonságban” legyenek a dokumentumok.

https://www.google.hu/intl/hu/drive/

 

Tartsd a kapcsolatot!

Az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban egyik leggyakrabban emlegetett hátrány, hogy elvesznek az emberi kapcsolatok és oda a szocializálódás kérdése. Mindezen javíthatunk, ha megtartjuk a beszélő viszonyt a kollégákkal és időnként összeülünk egy-egy ebédre, kávézásra. Természetesen az interneten keresztül is tarthatjuk a kapcsolatot velük, de a személyes találkozások sokat segíthetnek a csapat összetartó erejének kovácsolásában.

Személyes találkozó

Szintén jó megoldást kínálnak a közösségi irodák, ahol akár teljesen más szakterületről érkezőkkel ismerkedhetünk meg és dolgozhatunk együtt. Nyíregyházán is találhatunk ilyen helyet.

https://www.coworkingkereso.hu/coworking-irodak/alpha-kozossegi-iroda/

3+1. Munka-magánélet egyensúly fenntartása

Szintén gyakran jön elő a téma, miszerint a home office felborítja az életritmust és rossz hatással van a magánéletünkre. Ez könnyen előfordulhat, ha nem választjuk szét a munkát és azt az időt, amikor mással foglalkozunk.

Sport, alvás, egészséges életmód, család - figyeljünk oda, hogy meglegyen a megfelelő egyensúlyt az életünkben, valószínűleg a munkahelyi teljesítményünk is hatékonyabb lesz, mintha folyamatosan az előttünk álló feladatokon görcsölnénk.

https://hellobiznisz.hu/10-tipp-a-home-office-kialakitasahoz/

 

Mely pozíciókban dolgozhatunk otthonról?

Jellemzően a szellemi foglalkoztatás során, főként az informatikusok, kreatív szakemberek érezhetik magukat nyeregben e téren. Egyre gyakoribb azonban az adminisztrációs munkák során, a közigazgatásban is, egyes nyíregyházi cégeknél pedig akár az sem elképzelhetetlen, hogy teljes mértékben home office formában dolgozzunk, rugalmasan.

https://nyiregyhazaallas.hu/

 

NyiregyhazaAllas.hu / P.P.