Időmenedzsment: így lehetsz produktív a munkában és tanulásban

Időmenedzsment: így lehetsz produktív a munkában és tanulásban

Időhiánnyal küszködsz? Vagy épp az ellenkezője, nem tudod hogyan használd ki hatékonyan a szabadidőd? Időmenedzsment tippek nyíregyháziaknak és mindenkinek, aki szeretne produktív lenni.

Egy kemény munkanap után nehéz rászánnunk magunkat arra, hogy még az egyéb teendőinkkel foglalkozzunk. Pedig az idő kihasználása az egyik legjobb út afelé, hogy megvalósítsuk elképzeléseinket. Persze fontos a szórakozás, de talán jobban járunk, ha némileg korlátozzuk a játékot. Persze annak is megvannak a maga előnyei, de ez a cikk most nem erről szól, az időmenedzsment ugyanis nem kedveli őket túlságosan. 

Az értelmetlen posztok görgetésébe a közösségi oldalakon és a semmitmondó tévés műsorok nézegetésébe szintén könnyen belemerülhetünk. Ne essünk abba a csapdába, hogy eltékozoljuk az időnket jelentéktelen dolgokkal. Persze az esti tévénézés is lehet a kikapcsolódás része, csak jó, ha mindezt tudatosítjuk is magunkban.

A tudatos időmenedzsment hatékony eredményekhez és szakmai sikerekhez vezethet, továbbá akár a nyíregyházi álláskeresők számára is segíthet a jelentkezések során.

 

Hogyan legyünk hatékonyak?

Először is nézzük, hogyan lehetünk hatékonyabbak a munkában. A 8-10-12 órás munkaidő nem feltétlenül azt jelenti, hogy annyit is dolgoztunk le. Persze ez alkalmazottként talán nem érint minket olyan érzékenyen, de vállalkozóként, szabadúszóként vagy teljesítményarányos bérezés esetén már annál inkább számít, hogy produktívak legyünk.

Mindenkinek mások az igényei és a szokásai, így nincs kimondottan egy irányvonal, ami a sikerességhez vezet. Vannak azonban olyan praktikák, melyek jelentősen megnövelhetik teljesítményünket. Az ember pedig meglepődik, hogy akár fél óra is milyen sok idő tud lenni, ha megfelelően kezeljük és nem a Facebook, illetve Instagram üzenőfalait nézegetjük.

https://blog.fps.hu/idomenedzsment-a-gyakorlatban-8-tipp-es-egy-kis-modszertan/

Kitalálhatunk önálló, kreatív ötleteket, azonban vannak olyan „hivatalos” és bevált módszerek, melyek szinte garantáltan növelik a hatékonyságot. Nézzük.

 

A Pomodoro technika

Nézzük tehát az egyik legismertebb, legegyszerűbb, mégis talán legnagyszerűbb technikát: a pomodoro-módszer arról szól, hogy 20-25 perces ciklusokban dolgozunk vagy tanulunk úgy, hogy kizárunk minden külső tényezőt. Kizárólag a feladatra koncentráljunk, a ciklusok között pedig tartsunk rövidebb, 5-10 perces szüneteket.

https://otevotnyelv.com/pomodoro/

https://www.youtube.com/watch?v=jFDwmWjxNjM

 

To-do lista

Sokat hallhattunk már az ún. to-do listáról is. Szedjük pontokba, milyen feladatokat kell elvégeznünk, milyen határidőre stb.

https://todo.microsoft.com/tasks/

to do list

 

Eisenhower-mátrix

Nézzük meg, az adott feladat mennyire fontos és sürgős, majd szedjük össze ez alapján meglévő teendőinket. Ami sürgős és fontos, azt tegyük előre, míg ami kevésbé fontos és sürgős, maradhat a végére.

 

Rögzítés, tisztázás, rendszerezés, reflektálás és cselekvés

A GTD-módszertan ezt az öt támpontot taglalja. A lényeg az, hogy írásban, telefonon vagy valamilyen formában jegyezzük le a feladatinkat, melyekről tudjuk, mennyi időt vesznek igénybe és végül az elképzeléseink szerint hajtsuk is végre.

https://365letszikra.hu/hatekony-idomenedzsment-modszer/

 

Tudatosság

Ha általánosan kéne megfogalmaznunk, mi lehet a siker titka, talán a tudatosságot kellene megnevezni. Mindegy, hogy reggel, délután vagy éjszaka tudsz hatékonyan dolgozni, csak tudatosítsd mindezt magadban.

 

A káosz ereje

Előfordulhat, hogy valakinek a káosz a lételeme és akkor produktív, amikor körülötte minden a feje tetejére áll. A rendszeresség nem minden esetben feltétlenül pozitív, ugyanis a rendszertelenség is egyfajta szabadság érzetet adhat, valamint sok új, innovatív ötletet eredményezhet. A kreatív elképzelések születéséhez akár beiktathatunk olyan órákat is a napunkba, amikor konkrétan az újításokon elmélkedünk, papírra vetjük őket.

Mindenesetre, ha szeretjük, amit csinálunk, valószínűleg nem kell magunkat taszítgatni sem.

 

Egyéb tippek

A Corporate Finance Institue a következő szempontokat nevezi meg:

szedd össze a céljaidat, priorizálj, állítsd időkorlátot, tarts szüneteket, szervezd önmagad, vond ki a „nem fontos” feladatokat és tervezz előre.

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/careers/soft-skills/time-management-list-tips/

https://www.youtube.com/watch?v=WXBA4eWskrc

Álláslehetőségek Nyíregyházán: https://nyiregyhazaallas.hu/

 

NyiregyhazaAllas.hu / P.P.