15 kérdés, melyre számíthatunk egy telefonos állásinterjún

15 kérdés, melyre számíthatunk egy telefonos állásinterjún

Aktív álláskeresőként fel kell készülnünk rá, hogy telefonunk bármikor megcsörrenhet és egy kedves hangú HR-es kolléga érdeklődik afelől, hogy alkalmas-e az időpont egy rövid telefonos elbeszélgetésre, azaz interjúra.

Ez ugyanis a felvételi eljárás jelentkezést követő első lépcsőfoka, gyakorlatilag egy előszűrés, melynek sikeres abszolválása nélkül esélyünk sincs továbbjutni egy személyes elbeszélgetésre. Ezt a módszert szinte minden nagyobb cég alkalmazza, annak érdekében, hogy felgyorsítsák a felvételi folyamatot, s kiszűrjék azokat, akik valamilyen megkövetelt kompetencia hiányában alkalmatlanok lennének a meghirdetett állás betöltésére.

A beszélgetés akár fél órát is igénybe vehet, melynek során rengeteg kérdés felmerülhet, akár tesztjelleggel is. A következőkben a 15 leggyakrabban előforduló telefoninterjús kérdést, beszélgetésindító mondatot igyekeztünk összeszedni.

https://allasinterjutechnika.hu/telefonos-eloszures/

https://www.hrportal.hu/hr/allasinterju-telefonon-vagy-skype-on-erre-figyelj-20200102.html

Meséljen magáról / Meséljen a tapasztalatairól, hátteréről

Legtöbb esetben ezzel a mondattal kezdődik a telefonos beszélgetés interjú része. Ez egy jó alkalom lehet, hogy lényegre törően összefoglaljuk szakmai életutunkat, releváns tapasztalatainkat, illetve, hogy mi tesz minket alkalmassá a megpályázott pozíció betöltésére.

Jellemezze önmagát

Meglehetősen hasonló mondat az előzőhöz, ugyanakkor ebben az esetben érdemesebb a szakmai tapasztalatok helyett, inkább az egyéni skillekre helyezni a hangsúlyt és azokat a tulajdonságainkat felsorolni, melyek megkülönböztethetnek minket a többi jelentkezőtől.

Miért jelentkezett a pozícióra?

Szinte minden esetben előforduló kérdés, amire válaszként érdemes kitérni a pozíció leírására, a felsorolt feladatokra, esetleg magára a cégre, s elmondani, hogy ezen tényezőkkel kapcsolatban mi keltette fel az érdeklődésünket.

Miért szeretné ezt a munkát?

A kérdés általában azt firtatja, hogy milyen a kapcsolatunk (ha van) az aktuális munkáltatónkkal és miért tervezzük a váltást.

Mit tud a pozícióról?

Szintén alapvető kérdés, ami kiindulási pontot ad az interjúztatónak azzal kapcsolatban, hogy mennyit szükséges elmondani a megpályázott pozícióról. Itt akár jó pontot is szerezhetünk azzal, ha megmutatjuk, hogy felkészültek vagyunk a ránk váró feladatokból, s amennyire lehetőségeink engedték utánajártunk a munkaköri leírásnak.

Miért szeretne itt dolgozni?

Ez a kérdés leginkább arra irányul, hogy a kérdező megbizonyosodjon arról, végeztünk-e kutatómunkát a céggel kapcsolatban és ha igen, melyek azok a tényezők, amiket szimpatikusnak, karrierünk szempontjából hasznosnak és előremutatónak találunk.

Miért keres állást?

Mindenképp számítsunk erre a kérdésre, különösen akkor, ha nem munkanélküliként célzunk meg egy pozíciót. Ezesetben érdemes a hangsúlyt a karrierünket befolyásoló tényezőkre fektetni, s nem a személyes indokokra, mint például a munkaórákra vagy az ingázási időre. 

Mi motiválja önt, mi iránt lelkesedik a leginkább?

Talán ez az a kérdés, ahol leginkább megmutathatjuk személyiségünket. Itt beszélhetünk a munkákhoz kapcsolódó, illetve munkán kívüli szenvedélyeinkről is. Az erre a kérdésre adott válasz jó iránymutató lehet a HR-es számára, hogy eldöntse beleillünk-e abba a közegbe, ami a pozícióhoz kapcsolódik.

Mik a fizetési igényei?

A bérigénnyel kapcsolatos tárgyalások már akár a telefonos interjú során kezdetét vehetik. Itt érdemes lehet elsősorban fizetési sávokban gondolkodni és nem mindjárt egy konkrét összeget meghatározni.

Tesztkérdések

Egy telefonos interjú keretein belül is kaphatunk különböző szakmai, esetleg szituációs tesztkérdéseket. Ezenkívül, ha a megpályázott pozíció nyelvismeretet is követel, akkor jóeséllyel már a telefonos interjú során felmérik, hogy nyelvtudásunk szintje megfelel-e az elvártaknak.

Jelentkezett máshova is?

Nagy eséllyel az interjúkészítőt érdekelni fogja, hogy beadtuk-e a jelentkezését más cégekhez, és ha igen, akkor ott hol tartunk a felvételi folyamatban. Tanácsos ilyenkor őszintén válaszolni, azonban felesleges részletekbe ne bonyolódjunk bele.

Mikor tudna legkorábban kezdeni?

Lényeges információ, amire biztosan rákérdeznek. Amennyiben munkanélküliek vagyunk igyekezzünk egy minél korábbi dátumot említeni, azonban ha rendelkezünk munkahellyel számoljunk a felmondási idővel.

Meséljen egy kicsit a…

Előfordulhat, hogy a bemutatkozásunk során nem említünk meg bizonyos pontokat, melyek egyébként szerepelnek az önéletrajzunkban. Ilyenkor, ha releváns az információ a toborzó kolléga rákérdezhet ezekre a pontokra, ebből adódóan érdemes akár digitális, akár papír alapú formában a közelünkben tartani az önéletrajzunkat az elbeszélgetés során.

kérdések telefonos állásinterjún

Milyen típusú vezetőkkel szeret együtt dolgozni?

Fontos lehet a munkáltató számára, hogy személyiségünk illeszkedik-e ahhoz a vezetőéhez, aki alá egy esetleges felvétel esetén tartozni fogunk.

Van-e bármilyen kérdése?

Rendszerint ezzel a kérdéssel zárulnak a telefonos interjúk, s itt szintén van esélyünk jó benyomást kelteni egy-két jól átgondolt kérdéssel. Ezzel bizonyíthatjuk, hogy aktívan érdeklődünk az álláslehetőség iránt.

Most, hogy ezeket megtudtad vagy újra átismételted, nézz körül a https://nyiregyhazaallas.hu/ weboldalon és pályázz meg egy számodra szimpatikus pozíciót!

https://www.indeed.com/career-advice/interviewing/phone-interview-questions-and-answers

 

NyiregyhazaAllas.hu / P.P.