Talán nincs még egy szakma, amiben ennyire fontos szerepet kapna az emberekkel való közös hang megtalálása, mint az ügyfélszolgálati dolgozók esetében. Napjaik egészét a kommunikáció teszi ki, és a legkülönösebb kérdésekre is a lehető legprofibb válasszal kell szolgálniuk. De mik egy jó ügyfélszolgálatos ismérvei? A következőkben 10 olyan tulajdonságot hozunk, amik egy jó szakembert jellemeznek ezen a területen.
Erős problémamegoldó képesség
Egy ügyfélszolgálatos munkatárs szinte egész napja különböző problémák megoldásával telik, így ez egy alapvető tulajdonság. A problémamegoldáson belül is különös hangsúlyt kell fektetniük a probléma beazonosítására, ami az ügyféltől érkező, sokszor zavaros információk alapján korántsem egyszerű feladat.
Pozitivitás
A pozitív szemléletmód elengedhetetlen egy ilyen kihívásokkal teli munka alatt, ugyanis egy ügyfélszolgálatos átlagos munkanapja során rengetek probléma, nehéz szituáció merülhet fel. Egy jó ügyfélszolgálati dolgozó azonban ilyen esetekben is kizárólag a megoldásra törekszik. Ehhez a fajta céltudatos szemlélethez nélkülözhetetlen a pozitív beállítottság.
Türelem
Egy rendkívül fontos tulajdonság a pozíció betöltéséhez, ugyanis az emberek gyakran elkeseredetten és nehezen érthetően fogalmazzák meg az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a problémáikat. Ilyenkor az ügyfélszolgálatosnak igyekeznie kell enyhíteni az ügyfél frusztrációját, ami úgy semmiképp sem sikerülhet, ha minél előbb véget akar vetni a beszélgetésnek.
Nagy fokú koncentrációképesség
Sokszor az ügyfél lehet, hogy 1-1 félmondatával világít rá a probléma valódi okára. Ahhoz, hogy ezeket az apróságokat meghallja egy ügyfélszolgálatos, rendkívüli módon ott kell lennie fejben, és kizárólag a munkájára szabad koncentrálnia.
Önállóság
A betanítást követően egy rátermett ügyfélszolgálatos képes az önálló munkavégzésre, a különböző helyzetek megoldására. Az ugyanis rendkívül rossz képet festhet a cégről, ha az ügyfélszolgálaton ülő személy nem képes a hatékony segítségnyújtásra, sőt láthatóan ő maga szorul segítségre a feladatait illetőn.
Magas érzelmi intelligencia
Az igazán jó ügyfélszolgálatos szakember bárkivel megtalálja a közös hangot. Mindig tudja, hogy viszonyuljon egy csalódott, felháborodott vagy kétségbeesett ügyfélhez. Bármilyen attitűdű ügyfél is van a vonal vagy a pult túlsó végén, igyekszik hozzá a lehető legempatikusabban viszonyulni.
https://www.helpscout.com/blog/customer-service-skills/
Kiváló kommunikációs képesség
Az ügyfélszolgálatos egyfajta vállalati szócsőként is funkcionál a munkáltatója, illetve az ügyfelek között. Ez azt jelenti, hogy megértést és együttérzést is kell tanúsítania az ügyfél felé, azonban a vállalat érdekeit is képviselnie kell. Ezen feladatok ellátásának pedig alapfeltétele a hatékony kommunikáció.
Nagyszerű időmenedzsment
Egyfelől természetesen fontos, hogy az ügyfélszolgálatos igyekezzen az ügyfél problémáját hatékonyan elhárítani, ugyanakkor fontos, hogy közben az idővel is jól gazdálkodjon, hisz gondolnia kell a többi kliensre is.
Hatékony stresszkezelés
A feladatok sokasága, a szigorú határidők egyfajta nyomást helyezhetnek az ügyfélszolgálatos vállára, azonban fontos, hogy ezt a megfelelő módon kezelje és ebből az ügyfél semmit ne érezzen meg.
Nagyfokú tanulási hajlandóság
Ez talán egy rendkívül általános tulajdonságnak hangzik, azonban mégis olyasvalami, ami ebben a pozícióban kiemelt jelentőséggel bír. Egy jó ügyfélszolgálati munkatársnak ugyanis a kommunikációs szintéren való helytállásához elengedhetetlen, hogy mélyen beleássa magát a cég tevékenységi körébe, és rendkívül jól ismerje annak forgalmazott termékeit vagy nyújtott szolgáltatásait.
Amennyiben ezek a tulajdonságok igazak rád, nézz körül a https://nyiregyhazaallas.hu/ főoldalán a legfrissebb nyitott ügyfélszolgálati pozíciókért.
NyiregyhazaAllas.hu / N.G.