10 tulajdonság, ami egy kiváló ügyfélszolgálati dolgozót jellemez!

10 tulajdonság, ami egy kiváló ügyfélszolgálati dolgozót jellemez!

Talán nincs még egy szakma, amiben ennyire fontos szerepet kapna az emberekkel való közös hang megtalálása, mint az ügyfélszolgálati dolgozók esetében. Napjaik egészét a kommunikáció teszi ki, és a legkülönösebb kérdésekre is a lehető legprofibb válasszal kell szolgálniuk. De mik egy jó ügyfélszolgálatos ismérvei? A következőkben 10 olyan tulajdonságot hozunk, amik egy jó szakembert jellemeznek ezen a területen.

Erős problémamegoldó képesség

Egy ügyfélszolgálatos munkatárs szinte egész napja különböző problémák megoldásával telik, így ez egy alapvető tulajdonság. A problémamegoldáson belül is különös hangsúlyt kell fektetniük a probléma beazonosítására, ami az ügyféltől érkező, sokszor zavaros információk alapján korántsem egyszerű feladat.

Pozitivitás

A pozitív szemléletmód elengedhetetlen egy ilyen kihívásokkal teli munka alatt, ugyanis egy ügyfélszolgálatos átlagos munkanapja során rengetek probléma, nehéz szituáció merülhet fel. Egy jó ügyfélszolgálati dolgozó azonban ilyen esetekben is kizárólag a megoldásra törekszik. Ehhez a fajta céltudatos szemlélethez nélkülözhetetlen a pozitív beállítottság.

ügyfélszolgálati munkatárs

Türelem

Egy rendkívül fontos tulajdonság a pozíció betöltéséhez, ugyanis az emberek gyakran elkeseredetten és nehezen érthetően fogalmazzák meg az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban a problémáikat. Ilyenkor az ügyfélszolgálatosnak igyekeznie kell enyhíteni az ügyfél frusztrációját, ami úgy semmiképp sem sikerülhet, ha minél előbb véget akar vetni a beszélgetésnek.

Nagy fokú koncentrációképesség

Sokszor az ügyfél lehet, hogy 1-1 félmondatával világít rá a probléma valódi okára. Ahhoz, hogy ezeket az apróságokat meghallja egy ügyfélszolgálatos, rendkívüli módon ott kell lennie fejben, és kizárólag a munkájára szabad koncentrálnia.

Önállóság

A betanítást követően egy rátermett ügyfélszolgálatos képes az önálló munkavégzésre, a különböző helyzetek megoldására. Az ugyanis rendkívül rossz képet festhet a cégről, ha az ügyfélszolgálaton ülő személy nem képes a hatékony segítségnyújtásra, sőt láthatóan ő maga szorul segítségre a feladatait illetőn.

Magas érzelmi intelligencia

Az igazán jó ügyfélszolgálatos szakember bárkivel megtalálja a közös hangot. Mindig tudja, hogy viszonyuljon egy csalódott, felháborodott vagy kétségbeesett ügyfélhez. Bármilyen attitűdű ügyfél is van a vonal vagy a pult túlsó végén, igyekszik hozzá a lehető legempatikusabban viszonyulni.

https://www.helpscout.com/blog/customer-service-skills/

Kiváló kommunikációs képesség

Az ügyfélszolgálatos egyfajta vállalati szócsőként is funkcionál a munkáltatója, illetve az ügyfelek között. Ez azt jelenti, hogy megértést és együttérzést is kell tanúsítania az ügyfél felé, azonban a vállalat érdekeit is képviselnie kell. Ezen feladatok ellátásának pedig alapfeltétele a hatékony kommunikáció.

Nagyszerű időmenedzsment

Egyfelől természetesen fontos, hogy az ügyfélszolgálatos igyekezzen az ügyfél problémáját hatékonyan elhárítani, ugyanakkor fontos, hogy közben az idővel is jól gazdálkodjon, hisz gondolnia kell a többi kliensre is.

Hatékony stresszkezelés

A feladatok sokasága, a szigorú határidők egyfajta nyomást helyezhetnek az ügyfélszolgálatos vállára, azonban fontos, hogy ezt a megfelelő módon kezelje és ebből az ügyfél semmit ne érezzen meg.

Nagyfokú tanulási hajlandóság

Ez talán egy rendkívül általános tulajdonságnak hangzik, azonban mégis olyasvalami, ami ebben a pozícióban kiemelt jelentőséggel bír. Egy jó ügyfélszolgálati munkatársnak ugyanis a kommunikációs szintéren való helytállásához elengedhetetlen, hogy mélyen beleássa magát a cég tevékenységi körébe, és rendkívül jól ismerje annak forgalmazott termékeit vagy nyújtott szolgáltatásait.

Amennyiben ezek a tulajdonságok igazak rád, nézz körül a https://nyiregyhazaallas.hu/ főoldalán a legfrissebb nyitott ügyfélszolgálati pozíciókért.

 

NyiregyhazaAllas.hu / N.G.