Milyen tulajdonságok, képességek jellemeznek egy jó marketingest?

Milyen tulajdonságok, képességek jellemeznek egy jó marketingest?

Manapság szinte elképzelhetetlen egy sikeres vállalkozás felépítése jó marketingstratégia nélkül. A szakma eszközei a digitalizáció felgyorsulásával jelentősen megnövekedtek és ahhoz, hogy egy cég sikeresen megszólítsa potenciális ügyfeleit, minden platform nyújtotta lehetőséget ki kell aknáznia. Ennek a hatékony kidolgozásához viszont kiváló marketingszakemberek kellenek, akiknek folyamatosan az aktuális trendekhez kell igazítaniuk marketing kampányaikat.

Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy nem csoportosít elég forrást a marketingtevékenységeire. Ez nagy felelőtlenség, ugyanis egy kidolgozott marketingkoncepció jelentősen elősegítheti a cég piaci terjeszkedését. Ehhez azonban olyan sokrétű marketingesekre van szükség, akik képesek átlátni a piaci folyamatokat, majd ennek megfelelően alakítani a cég marketingstratégiáját, illetve marketingtervét. De milyen tulajdonságokból, milyen ismeretekből áll össze ez a fajta sokrétűség? Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat!

Fogyasztói trendek ismerete

Egy hatékony marketing kampány megalkotása lehetetlen feladat a fogyasztói magatartás megértése nélkül. Fontos, hogy a marketinges beazonosítsa azokat a vásárlói célcsoportokat, amelyeket az üzeneteivel meg akar célozni, és a marketingtevékenységeit ezen csoportok igényeihez mérten igazítsa. Ez természetesen nem egy egyszerű folyamat, ugyanakkor egy jó marketingszakembernek tisztában kell lennie azokkal a piaci szegmentációs folyamatokkal, melyekkel sikeresen beazonosíthatja a cég potenciális vásárlóit.

Problémamegoldó szemlélet és kritikus gondolkodásmód

A marketingesek kiváló problémamegoldók. Rövid idő alatt felismerik, ha valamelyik kampányuk gyengén teljesít, és ilyenkor a megfelelő eszközökkel közbe lépve képesek finomhangolni, esetleg teljesen új irányba terelni a kampányt. Az igazság ugyanis az, hogy nem minden marketing kampány lesz sikeres. Ez azonban nem azt jelenti, hogy amit a marketinges csinált az rossz lenne, csupán nembiztos, hogy a céghez leginkább illő módszereket alkalmazta. Ennek felismerése kulcskérdés, éppen ezért a kritikus gondolkodásmódnak a képessége elengedhetetlen a marketing szakmában.

Marketinges képességek

A történetmesélés képessége

A modern marketing kampányok szerves részét képezi a történetmesélés. Manapság egy reklámnak ahhoz, hogy igazán eladhatóvá tegye a terméket vagy szolgáltatást, sokkal többnek kell lennie, mint információszolgáltatás. A cégek éppen ezért egyfajta történetmesélés útján kezdték el önmaguk népszerűsítését, melyek célja, hogy érzelmi kapcsolatot, kötődést alakítson ki a fogyasztóban. Ennek megalkotása viszont korántsem egyszerű feladat, hisz rengeteg szempontot figyelembe kell venni, hogy eladhatóvá váljon a történet. Ilyen szempont lehet például, hogy figyelemfelkeltő legyen és ne rámenős, betekintést nyújtson a cég múltjába és közös élményt, közös víziót teremtsen a fogyasztóval.

http://blog.webshark.hu/2015/06/05/storytelling-a-marketingben/

Erős írásbeliség

Egy jó marketinges kiemelkedik írásbeli képességeivel. Az emberek elérésének egyik legkönnyebb módja az írásbeli kommunikáció, és az egész marketing szakma arra épül, hogy megtalálja miként lehet a leghatékonyabban információkat átadni a fogyasztóknak. Ebből adódóan, ha valaki ezen a területen szeretne sikeresen tevékenykedni, elengedhetetlen, hogy írásban is kiváló kommunikációs képességekkel rendelkezzen. Fel kell ugyanis ismernie, hogy miként tudja a legrövidebb, legpontosabb, legfigyelemfelkeltőbb módon közölni a cég üzeneteit és kapcsolatot teremteni a potenciális ügyfelekkel.

Jártasság a keresőoptimalizálásban

A keresőoptimalizálás (SEO) az online marketing elengedhetetlen kelléke. A módszer lényegében azt jelenti, hogy egy weboldal tartalma úgy kerül kialakításra, hogy a különböző keresési motorok használata során (pl. Google vagy Yahoo), a weboldal minél előkelőbb helyre kerüljön a találati listában. Ez azt jelenti, hogy az ezért felelős marketingszakembernek úgy kell a weboldal tartalmát alakítania, hogy az leginkább illeszkedjen a potenciális fogyasztói kör keresései szokásaihoz.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Keres%C5%91optimaliz%C3%A1l%C3%A1s

Hatékony közösségi média használat

Valószínűleg senkinek sem kell bemutatni a közösségi média hatalmát, illetve az abban rejlő potenciálokat. Manapság szinte minden vállalat jelen van a közösségi médiában, sőt ennek használata a marketingstratégiája részét képezi. Egy marketingesnek fontos feladata, hogy ezeket a platformokat kiválóan menedzselje, ezzel könnyebb elérhetőséget, hatékonyabb problémamegoldást nyújtva az ügyfelek számára. Ezenkívül egyes reklámkampányok lebonyolítására is kiválóan alkalmas, hisz egy futótűzként terjedő akcióval rengeteg elérésre tehet szert az adott cég.

Amennyiben állást keresel, nézz körül a https://nyiregyhazaallas.hu/ főoldalán a legfrissebb lehetőségekért, akár marketing területen is!

 

NyiregyhazaAllas.hu / N.G.