Irodai adminisztráció? Mutatjuk a részleteket a pozícióról!

Irodai adminisztráció? Mutatjuk a részleteket a pozícióról!

Ha bármely városban körbe nézünk az aktuális állásajánlatok között, biztosan találunk irodai adminisztrációval kapcsolatos nyitott pozíciókat. Ezek a pozíciók rendkívül népszerűek a munkavállalók körében, hisz általános munkarendben dolgozhatnak, letisztult irodai környezetben, és ehhez sokszor elég csupán egy középfokú végzettség. A következőkben az adminisztrációs munkakört fogjuk végig tekinteni több, a munkavállaló számára mindenképpen értékes szempont alapján.

Minden adminisztratív pozíció ugyanolyan?

Természetesen az adminisztratív pozíciók sajátosságai egy hatalmas halmazt alkotnak, már a cégek eltérő tevékenységéből kifolyólag is. Ennek ellenére a napi teendők sok tekintetben fedik egymást, függetlenül attól, hogy melyik szervezetről beszélünk. Az adatrögzítés, postakezelés és különböző ügyintézési feladatok ellátása csak néhány példa arra, hogy milyen egyezőségek mutathatók ki egyes adminisztratív területek feladatai között, figyelmen kívül hagyva a hierarchiát. 

Az adminisztratív területeken is beszélhetünk ugyanis hierarchiáról, ebből adódóan pedig felelősség- és bérkülönbségekről is. Az általános irodai adminisztrátortól kezdve, a különböző szakmai asszisztenseken keresztül, egészen az irodavezetőig több pozíciót is elkülönítünk, és képzettségtől, tapasztalattól, nyelvtudástól függően van lehetőség ezen munkakörök betöltésére.

 

Milyen feladatok elvégzésére kell számítani?

Ez a már említett módon a cégtől, a pozíció hierarchiában betöltött szerepétől és megannyi más tényezőtől függhet. Egy belépő, például egy adatrögzítő adminisztrátori pozíció esetében a feladatok közé tartozhat teljesen egyértelműen az adatbevitel (pl. számok, betűk), táblázatok feltöltése, számlák, megrendelések felvitele.

Egy asszisztensi szerepkörben (pl. HR, pénzügy) a feladatok már sokkal változatosabbak. Az adatbevitel mellett már megjelennek magasabb kompetenciákat igénylő feladatok is, így ha valaki egy szakmai asszisztensi pozíciót szeretne betölteni, akkor nagy valószínűséggel már megkövetelik tőle a szakirányú végzettséget. Jellemző feladattípus például a dokumentumok hivatalos kritériumoknak megfelelő szerkesztése, gazdálkodással kapcsolatos részfeladatok ellátása, különböző beszerzési tevékenységek lebonyolítása.

Középvezetői, tehát például irodavezetői munkakörökben már az adminisztráción túl egy teljes iroda működésének a koordinálása is feladata a munkavállalónak. Ebből kifolyólag itt már alapvető követelmény a felsőfokú végzettség és a hasonló szintű nyelvismeret. Ezenkívül nagy valószínűséggel többéves releváns szakmai tapasztalatot is megkövetelnek a jelentkezőktől.

Adminisztrációs feladatok

 

Milyen képességek szükségesek az adminisztrációs munkakörökben?

Irodai adminisztrációs munka esetén a Microsoft Office programok csomagjának ismerete létfontosságú. Ezenkívül a különböző levelezési rendszerek használata is a mindennapi munka részét képezi, továbbá az sem árt, ha tisztában van a munkavállaló az általános irodai eszközök (pl. nyomtató, fénymásoló) használatával. Emellett természetesen a nyelvtudástól elkezdve egészen a különböző adatbáziskezelő szoftverek használatáig, számos további hard skillt lehetne még említeni.

A soft skillek esetében is széles a paletta, de talán a legfontosabbakat érdemes pontokba szedve kiemelni:

  • Kiváló kommunikációs és szervezőképesség
  • Pontosság, precizitás
  • Terhelhetőség
  • Monotónia tűrő képesség
  • Nagyfokú problémamegoldó- és együttműködő készség
  • Rugalmasság

Milyen bérekre lehet számítani egy adminisztrációs munka esetében?

A szakma sokrétűsége miatt meglehetősen nagy a szórás a bérek között: Magyarországon az adminisztráció területén dolgozók 240 és 509 ezer forint közötti bruttó fizetéssel számolhatnak.

https://www.fizetesek.hu/fizetesek/adminisztracio

Ha kedvet kaptál egy adminisztrációs pozíció megpályázásához, nézz körül a https://nyiregyhazaallas.hu/ főoldalán a legújabb lehetőségekért.

 

NyiregyhazaAllas.hu / N.G.